راهنمای خرید کالای برقی

  • ۰
  • ۰

خازن یکی از پرکاربردترین کالاهای برقی است که که سر  کار کسانی که با برق کار می کنند زیاد به آن می افتد و این سوال برایشان پیش می آید که از کدام برند خرید کنند. در مطالب قبلی درباره خازن و انواع برندهای تولید کننده آن مانند خازن صبا، خازن پرتو و خازن فراکو حرف زدیم. در این مطلب قصد داریم با انجام یک  مقایسه بین این دو خازن این مساله را بررسی کنیم که کدام گزینه انتخاب بهتری برای خزید کردن است. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ راهنمای خرید کالای برقی همراه باشید. 


آشنایی با خازن صبا
در ایران شرکت های زیادی هستند که خازن وارد و به بازار عرضه می کنند. انتخاب بهترین آنها بستکی به این دارد که شما چه فاکتورهایی را در نظر دارید و از خازن می خواهید چه استفاده ای بکنید. همچنین قیمت، طول عمر و گارانتی سه فاکتوری است که معمولا در انتخاب بهترین نوع خازن در ایران اهمیت دارد. خازن صبا یکی از این نمونه هاست که خازن هایی با کیفیت و طول عمر بالا و همراه با یک سال گارانتی به بازار عرضه می کند. برخی از ویژگی های شرکت صبا به شرح زیر است:

خازن صبا دارای یک بدنه آلمینیومی استوانه ای شکل است.

این وسیله یک لایه ای ژله ای برای خنک کردن دارد

در این خازن قابلیت قطع کردن فشار وجود دارد.

طبق استانداردهای جهانی کارکرد مفید خازن صبا معادل 100/000  ساعت است.

قابلیت نصب سریع و آسان  در این وسیله وجود را دارد.

یک فیوز داخلی برای جلوگیری از انفجار در این دستت عبیه شده است.

خازن صبا در ایران در انواع 5 کیلو وار تا 30 کیلو وار موجود دارد.
آشنایی با خازن پرتو
از ویژگی های خازن های تولیدی پرتو می توان به دارا بودن کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی اشاره کرد که این دو ویژگی توجه مهندسین بسیاری را به خود جذب کرده است. از نمونه خازن هایی که شرکت پرتو تولید و وارد بازار می کند می توان به خازن سه فاز سیلندری، خازن سه فاز فشار ضعیف و... اشاره کرد. قیمت خازن های پرتو از حدود 400 هزار تومان تا حدود 3 میلیون تومان در بازار وجود دارد.
آشنایی با خازن فراکو
خازن سه فاز فراکو یک محصول آلمانی از برند مشهور FRAKO  است که در ایران نیز به فروش می رسد. شرکت فراکو را می توان به عنوان یک شرکت بین المللی معرفی کرد که از سال 1928 تاکنون در آلمان مشغول به کار است و امروزه یکی از پر نفوذترین و معروف ترین شرکت هایی تبدیل شده که خازن تولید کرده و به همه کشورهای دنیا صادر می کند.
خازن 3 فاز فراکو که در گذشته در ایران با عنوان با مدل D52 در بازار وجود داشت. و در قالب سه مدل سه مدل DB ,  DP , DL  در بازار ایران عرضه می شود.
خازن ها می توانند به صورت تک فاز و سه فاز با کاربری های مختلف مانند کاربرد قدرتی، خازن های دائم و خازن های استارت باشند. خازن فراکو ساختاری به ترتیب زیر دارد:
اتصالات خازن
بدن فلزی
قسمت اتصال برای نصب خازن
توجه داشته باشید که بدن فلزی خازن باید به زمین متصل شود. 
یک لیبل با اطلاعات خازن و شرکت تولید کننده اش روی خازن قرار دارد که شما می توانید تمام اطلاعات لازم درباره این وسیله را از روی آن بخوانید.
خازن فراکو در ایران نیز  دارای نمایندگی است  و برخی از تولیداتش در بازار ایران نیز وجود دارد، دانستن چند نکته درباره خازن فراکو قبل از خرید ممکن است برایتان جالب و کارآمد باشد. 
1)    شرکت آلمانی فراکو تولیداتی  از  1 کیلو وار تا نهایتا 40 کیلو وار دارد اما در ایران از این برند خازن هایی از  2 و نیم تا 30 کیلو وار از این برند در بازار برای خرید وجود دارد.
2)    خازن فراکو  دارای  ۲۰۸ الی ۸۰۰ ولت ولتاژ کاری می باشد که در فرکانس 50 تا 60 هرتز  می توان از آن استفاده نمود.
3)    ترمینال ها یا سوکت هایی که برای نصب سیم خازن فراکو لازم می باشد را باید  به صورت جداگانه تهیه کنید.
4)    شرکت فراکو 18 ماه برای خازن های تولیدی اش گارانتی در نظر گرفته است
جمع بندی
در این مطلب سه خازن پرتو، فراکو و صبا را با هم مقابسه کردیم اما نمیتوان به صراحت گفت کدام مورد بهترین انتخاب است زیرا برای انتخاب بهتر باید ابتدا هدف خود را از کار مشخص کنید و سپس دست به خرید بزنید .امیدوارم این اطلاعات برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.
 

  • ۹۹/۰۶/۲۲
  • مهناز عادلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی